De Bavo Jenaplanschool

samenwerken, samen spelen, samenleven

Welkom op de site van de Bavo Jenaplanschool!

WIj zijn een gezellige, kleine school aan de rand van het centrum van Haarlem. SInds 5 jaar zijn wij officieel een Jenaplanschool. Dit betekent voor ons een bevestiging van wie we zijn en wat we doen. Wij zetten in op de ontwikkeling van kinderen in de breedste zin van het woord. Als ze in groep 8 afscheid van ons nemen zijn het kinderen die zichzelf durven te zijn, oog hebben voor elkaar en oog hebben voor de wereld om zich heen. De toekomst wacht op onze kinderen!

U bent van harte welkom om een kijkje bij ons te komen nemen. Het gebouw is aan de buitenzijde weliswaar niet zo uitnodigend, maar binnen in proeft u de warme en vrolijke sfeer. Mocht u nieuwsgierig zijn geworden? Onze directeur Caroline Clay geeft u graag een rondleiding door de school. Om een afspraak te maken, kunt u mailen of bellen:
caroline.clay@twijs.nl of 023-5323861

Referenties

De Bavo Jenaplanschool is een kleine, persoonlijke en warme school. We hebben ons er vanaf dag één thuis gevoeld. De school is een heel veilige omgeving waar de kinderen zich fijn voelen. Voor onze zoon werkt het goed dat hij met twee leerjaren in de klas zit en ook het onderzoekend leren bevalt erg goed. De kinderen mogen vanuit hun eigen nieuwsgierigheid de thema's onderzoeken. Als corona het toelaat is het ontzettend leuk de tentoonstellingen in de klas te zien aan het einde van een thema!

- ouders van Pelle, groep 4

Ik heb alleen maar goede ervaringen met de Bavo Jenaplanschool. De leerkrachten lijken hun werk erg leuk te vinden en de moeite die ze erin steken wordt weerspiegeld in de groei en het welzijn van de kinderen als resultaat. Ons kind is niet zomaar een ander gezicht in de menigte, alle leerkrachten (niet alleen van hun eigen jaar) leren hen kennen, gericht op wie ze zijn als mensen. De school richt zich op het onderwijzen van de kinderen, niet alleen op academisch vlak, maar leert hen ook verantwoordelijk te zijn voor hun acties en respect te hebben voor anderen om hen heen.
Als ik mijn kinderen vraag wat ze van de Bavoschool vinden (oudste nu in 3 gymnasium, jongste in groep 7), is hun onmiddellijke antwoord dat ze het er te gek hebben (gehad). Mijn dochter heeft nog anderhalf jaar te gaan. Ze voelt zich veilig, gewaardeerd door haar leraren en leeftijdsgenoten, en voelt dat alle kinderen gelijk zijn.

- Marieke, moeder van Mila (groep 7) en Asher (3 gymnasium)

Arriving in Holland from Australia, it was important to find a school that would immerse our children in Dutch language and culture, while also supporting the challenging transition for them. The Bavo School has proven to be an excellent choice, with both of our kids (4 and 8 at the time) settling in quickly and enjoying the experience.

- Lachlan, vader van Mila (groep 7) en Asher (3 gymnasium)

Onze zoon is in groep 6 op de Bavoschool gekomen. We zijn erg blij met deze overstap. Het onderzoekend leren op de Bavoschool past heel goed bij onze zoon. Ieder kind wordt op zijn of haar eigen niveau enorm uitgedaagd. De nieuwsgierigheid van de kinderen wordt steeds weer geprikkeld. Wat we ook erg waarderen is het sociale klimaat. Kinderen worden gecoached in omgaan met anderen en met zichzelf en gestimuleerd om te groeien. En doordat het een kleine school is kent iedereen elkaar, wat heel fijn is.

- Michel en Mariette, ouders van Hidde (groep 8)

Mi hija Tanit está cursando actualmente el grupo 2 y comenzó desde el año pasado, por lo que ha tenido la experiencia completa de comenzar el colegio aquí. Hemos tenido la suerte de que su profesora entiende castellano y la ha apoyado en su aprendizaje del holandés así como del material de la clase. Escogimos esta escuela tras visitarla y aprender sobre el Jenaplan y la metodología utilizada, así como los espacios con los que cuenta el colegio. Tanit disfruta mucho de sus clases, ha hecho muchos amigos y llega emocionada explicando lo que hacen cada día en el aula. También apreciamos mucho el hecho de que se lleven a cabo tantas actividades extraescolares como la excursión de final de curso, las obras de teatro y actividades deportivas. Como padres nos sentimos incluídos en el proceso de aprendizaje de nuestra hija y tenemos muchas ocasiones para compartir experiencias con los otros padres de la clase y con los profesores ya que se suelen hacer muestras de los trabajos en el aula y ´koffie ochtend´ para los padres con café y un aperitivo. Una gran escuela en nuestra opinión.

- Mariella (Moeder van Tanit, groep 2)

Hi, I am mum of Emilia ( group 6) and Aleksander ( group 4). We moved to the Netherlands almost 3 years ago, and after a year in an international school where our kids learned Dutch we had to choose our local primary school. We have checked couple of them, but after talking to teachers we had no doubts we have found what we were looking for. Small school with great atmosphere, teachers that care about your children, and Caroline who he is greeting kids with her contagious smile everyday ( no matter what the weather is:) Choosing this school was one of the best decisions we made, seeing my kids growing under supervision of enthusiastic and patient teaches is what parent can always wish for. And yes, its not only me who is satisfied, my kids really love this school as well!

- Julia, moeder van Emilia (groep 6) en Aleksander (groep 4)